Melifluo

Tropicielka Treści

Stewardessa Emirates na najwyższym budynku świata – marketing linii lotniczych

Dlaczego stewardessa Emirates stanęła na najwyższym budynku świata?

Wyobraź sobie, że siedzisz na pokładzie samolotu Emirates. Twoje serce bije mocno, gdy maszyna nabiera prędkości. Jedzie szybciej, coraz szybciej… aż koła odrywają się od ziemi! 

 

Patrzysz przez okno. Znane budynki Warszawy stają się coraz mniejsze, a pod Tobą rozciągają się zielono-żółte szachownice pól. 

 

Odrywasz wzrok od okna i jeszcze raz oglądasz film, który załoga puściła przed startem. To nie był zwyczajny film z procedurami bezpieczeństwa. To film, który zabrał Cię w podróż po Dubaju, ukazując luksusowe hotele, oślepiające nocne światła, zgiełk bazarów… 

 

Właśnie po raz pierwszy spotkałeś się z destination marketing linii Emirates.

 

Wróćmy na ziemię. Linie lotnicze nie sprzedają biletów lotniczych. Sprzedają marzenia o podróży.  Przewoźnicy z całego świata, od Air New Zealand po Icelandair, wykorzystują w swoich kampaniach marketing miejsc docelowych.

 

Przyjrzyjmy się temu, co sprawia, że nasza wyprawa zaczyna się z chwilą zakupu biletu. Zapnij pasy, startujemy!

 

Fly Better — Emirates

Emirates ma silny związek z miastem, w którym znajduje się hub linii — Dubajem. Promocja metropolii to fundamentalny element ich kampanii marketingowych. Linia nie cofnie się przed niczym. Nawet jeśli będzie to oznaczać wysłanie stewardessy na dach najwyższego budynku świata. Nie ma lepszego miejsca, aby pokazać światu hasło reklamowe Fly Better .

 

Źródło: Emirates, We’re on top of the world, https://www.youtube.com/watch?v=uQHhYRuaEtM.

Emirates przoduje w tworzeniu dynamicznych kampanii wideo, prezentujących atrakcje Dubaju. Spektakularne ujęcia z drona pokazują Burj Khalifę, Wyspy Palmowe i luksusowe hotele. A to wszystko pośrodku pustyni. Kampanie często wykorzystują znane osobistości. W reklamach Emirates brali udział m.in. aktorka Jennifer Aniston i influencer Casey Neistat.

 

Emirates oferuje specjalne pakiety, które łączą loty do Dubaju z zakwaterowaniem w luksusowych hotelach, wstępami do atrakcji turystycznych, a nawet prywatnymi wycieczkami. Linia promuje Dubaj jako idealny przystanek tranzytowy. 

 

Emirates zachęca pasażerów do skorzystania z atrakcyjnego cenowo pakietu stop-over na długich trasach międzykontynentalnych. Podróżni, zamiast czekać na lotnisku, mogą na własne oczy obejrzeć dubajskie wieżowce i odetchnąć przed kolejnym lotem.

The world's warmest welcome — Air New Zeland

Air New Zealand nie ma trudnego zadania, promując Nową Zelandię. Kraj ten jest na tyle odległy i egzotyczny, że wzbudza pożądanie w wielu podróżnikach. Niemniej jednak linia przoduje w innowacyjnym podejściu marketingowym.

 

W 2012 roku Air New Zealand zachwyciło świat swoją prezentacją zasad bezpieczeństwa. Odniosła ona tak duży sukces, że dwa lata później pokazano jej remake zatytułowany nieskromnie The Most Epic Safety Video Ever Made. Hasłem przewodnim kampanii było Linia lotnicza Śródziemia.

 

Wideo stworzone we współpracy z producentami Hobbita pomogło wypromować Nową Zelandię jako plan filmowy uniwersum Władcy Pierścieni. Filmik na kilka minut — wystarczający czas, aby wytłumaczyć, gdzie znajdują się drzwi ewakuacyjne, maski tlenowe i kamizelki bezpieczeństwa — przenosi nas z fotela do miejsc obecnych w filmach. Zasady bezpieczeństwa tłumaczą nam postacie zamieszkujące tolkienowski świat.

Źródło: Air New Zealand, The Most Epic Safety Video Ever Made, https://www.youtube.com/watch?v=qOw44VFNk8Y.

Na oficjalnej stronie internetowej linii znajdziemy cały przewodnik zatytułowany Discover Middlearth, który opowiada nam o nowozelandzkich cudach natury. Nie wiem, jak Ty, ale ja patrząc na zdjęcia mam już ochotę kupić bilet!

 

To nie jedyny przykład, gdy Air New Zealand wykorzystuje marketing do promowania kraju. Kolejne wideo z instrukcją bezpieczeństwa pt. Safety in Paradise było owocem współpracy z marką produkującą stroje kąpielowe Sports Illustrated. Drugoplanowym bohaterem filmiku są krajobrazy Wysp Cooka. 

 

Wideo wykorzystuje elementy kultury maoryskiej. Biorą w nim udział lokalne gwiazdy: Chrissy Teigen, Ariel Meredith, Hannah Davis i Jessica Gomes.

 

Materiały promocyjne Air New Zealand są pełne humoru i lekkości, co dodatkowo zwiększa ich atrakcyjność i zasięg.

Źródło: About New Zealand, Safety in Paradise, https://www.youtube.com/watch?v=qOw44VFNk8Y.

The spirit of Australia — Qantas

Qantas intensywnie pracuje nad promocją kraju zarówno wśród mieszkańców, jak i turystów z zagranicy. Ich kampania Feels Like Home jest doskonałym przykładem tej strategii.

 

W serii pięknie wyreżyserowanych filmów Qantas opowiada historie rodzin i przyjaciół, którzy spotkali się po długiej rozłące po wydarzeniach 2020 roku. Poruszające spoty podkreślają wartość powrotu do domu, a przede wszystkim powrotu do Australii. Autentyczności historiom dodają malownicze australijskie krajobrazy.

Źródło: Qantas, Feel Like Home Again, https://www.youtube.com/watch?v=qOw44VFNk8Y.

Innym przykładem jest kampania Spirit of Australia. Qantas zwraca uwagę na unikalny charakter Australii, jej kulturę, dziką przyrodę, piękne krajobrazy, a także gościnność jej mieszkańców. Kampania koncentruje się na różnych regionach wyspy, podkreślając ich unikalne cechy.

Easy to stop, hard to leave — Icelandair

Icelandair znalazł unikalny sposób na wykorzystanie swojej pozycji geograficznej. Usytuowanie na środku Atlantyku przekuł w zaletę, promując Islandię jako atrakcyjny cel podróży. Kluczowym elementem tej strategii jest program Iceland Stopover. Pasażerowie podróżujący między Ameryką Północną a Europą, zamiast traktować przesiadkę na mroźnej wyspie jako nieuniknioną niedogodność, mają możliwość zatrzymać się tam nawet do 7 nocy bez dopłat do biletu. 

 

Icelandair daje pasażerom możliwość odpoczynku i szansę na odkrycie nowego kraju. Islandia zyskuje dodatkowych turystów. Win-win.

 

W ramach programu Iceland Stopover Icelandair oferuje szereg usług dodatkowych — od rezerwacji hoteli, przez wynajem samochodów po wycieczki turystyczne. Podróżnicy muszą jedynie wybrać, co ich interesuje. Prosto i wygodnie.

 

Linia lotnicza aktywnie promuje wyspę poprzez różne kampanie. W ramach Inspired by Iceland stworzyła szereg filmów, które ukazują piękno krajobrazu islandzkiego, bogactwo lokalnej kultury i różnorodność atrakcji turystycznych.

 

Icelandair stworzył też innowacyjny program Buddy Hotline, w ramach którego pracownicy linii lotniczych zamieniali się na chwilę w prywatnych przewodników. Ich znajomość wyspy i jej najbardziej autentycznych miejsc potęgowała doświadczenia podróżników. Od kogo można uzyskać lepsze wskazówki podróżnicze, niż od osoby, która na Islandii przyszła na świat?

Źródło: Icelandair, Buddy Hotline, https://www.youtube.com/watch?v=JRIUcqUQWvc.

Nie musisz być linią lotniczą – sprzedawaj marzenia

Celne strategie marketingowe nie są tylko domeną gigantów, takich jak Emirates czy Qantas. Każda firma, niezależnie od branży, może skorzystać z lekcji, jakie oferuje destination marketing. Połącz produkt z emocjami, stwórz opowieść, a przyciągniesz i zaangażujesz odbiorcę. Wywołaj emocje! Radość, wzruszenie, zaskoczenie, złość czy strach mają ogromną moc.

Chcesz zmienić sposób, w jaki klienci patrzą na Twój produkt? Jesteś gotowy, aby podjąć to wyzwanie? Podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Nie czekaj. Zrób ten krok. Napisz do mnie, wspólnie zaczniemy tworzyć niezapomnianą opowieść, która przyciągnie Twoich odbiorców.

Scroll to Top